Wycieczka młodzieży do Nowicy

Lato - czas na odpoczynek i refleksję. W dniach od 5 do 10 czerwca 2017r. uczniowie gimnazjum i liceum Zespołu Szkół z UJN odwiedzili województwo małopolskie. Podczas jazdy autobusem można było usłyszeć wiele ukraińskich piosenek przy akompaniamencie akordeonu i gitary. Pierwszy dzień spędziliśmy w Nowicy. Spacerując po wsi podziwiając piękne krajobrazy na łonie natury. Codziennie w grupach młodzież przygotowywała posiłki, organizowała ciekawe wieczory, przyjazne rozmowy, a także chętnie brała udział w „Mołebniach” w pobliskiej Cerkwi. Wolny czas młodzież wypełniała sportem grając w piłkę.  Następnego dnia grupa udała się do miasta Muszyna odwiedzając ogród biblijny, gdzie przewodnik opowiadał o Bogu i człowieku, zaczynając od Starego Testamentu do naszych czasów. Ale to nie była zwykła nudna historia – uczniowie widzieli na własne oczy betonowe budynki, narzędzia, a nawet fauny ziemi palestyńskiej. Doskonałym dopełnieniem dnia był „Park zmysłów”, który młodzież nazwała „Końcem świata”. I tak naprawdę to wyglądało... To piękno jest niemożliwe do przekazania w słowach - trzeba go zobaczyć na własne oczy. Grupie również udało się odwiedzić Muzeum Zabawek, w którym zostały przedstawione zabawki z minionych wieków.

Przez następne dni zwiedzaliśmy Krynicę Zdrój. Odwiedziliśmy pijalnię wód, gdzie mieliśmy możliwość zakupu górskich wód leczniczych. Jednym z atrakcji był park linowy oraz ,,Rajskie ślizgawki’’. Mieliśmy okazję jechać gondolą na Jaworzynę Krynicką - najwyższy szczyt w paśmie Jaworzyny. Także wjeżdżaliśmy na Górę Parkową kolejką linowo - terenową.

Ostatniego dnia wracając do domu odwiedziliśmy Cerkiew w Gorlicach, gdzie ks. Grzegorz Nazar szczerze nas przywitał, opowiedział o tym ciekawym miejscu, poczęstował cukierkami i po wspólnej modlitwie udzielił błogosławieństwa na naszą powrotną drogę.

W ciągu tych kilku dni młodzież mogła oderwać się od telefonów i zanurzyć w świecie przyrody i refleksji nad wielkością Boga. Podróż zmieniła myślenie młodzieży. Zrozumieli, – że życie jest zbyt krótkie, a świat zbyt piękny, aby patrzeć na niego negatywnie. Dzięki naszym opiekunom a szczególnie p. Sniżannie, p. Stefani, p. Monice i s. Damianie młodzież mogła brać udział w wyjątkowych i niezapomnianych dniach i ciekawych spotkaniach. Dziękuję również o. Janowi Pipce za gościnność i życzliwość.

Damiana Wilchowska SNDM

E-mail:
siostrynmp@gmail.com
A man
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną. Sprawdź naszą politykę prywatności. (Zamknij)